Thursday, 5 April 2012

MY NEW ONE:)

Assalamualaikum..
aiiyak aiyak aiyak..k,juz intro,teringat kat cgu shidi..dia biasa sebut ni..agak lama tak terupdate kan...banyak perkara,banya story nak tulis,tapi xtau,dulu lain,sekarang lain..ingatkan masa zaman sekolah je tak terurus hari2,tapi nak jadi mahasiswi pun lagi la tak terurus.waaaaaa..tenshion beb..dua perkataan yang amat sinonim dengan kita semua...selepas berlalunya 21 mac 12,aku kumpul semula kekuatan diri,bangkit dan berdiri.terbayang-bayang university Melbourne memanggil namaku..sory dear,xdapat lagi nak pergi sana..insyaAllah,sambung degree nanti akan ku jejakkan kaki ke sana..Amin.Ya Allah,susahnya nak tentukan keputusan.Istikharah,hanya itu yang mampu ku lakukan.pilihan ini,yang menentukan siapa aku 10 tahun akan datang.azam,semangat baru,muhasabah diri,itu yang penting.
Indahnya hidup ini jika setiap pertemuan tak berakhir dengan perpisahan,kerana hati ini sakit di kala berjauhan.diri ini bukanlah sekuat,sekental insan lain.kawanku sayang,pertemuan,perkenalan,perhubungan.KAWAN SAMPAI SYURGA.itu impianku.janji kita,terpahat di hati,biarpun nanti kita ada haluan sendiri,tapi,perhubungan yang bermula di zaman sekolah,sangat bermakna.mengajarku seribu makna.kadang2,kita tak sedar,disebalik senyuman ini,terpalit sebuah kedukaan.memang khilafku mengabaikanmu.namun,selalu ku titipkan doa,agar selalu mengiringi perjalanan hidupmu.
REMAJA,tak sangka cepat masa berlalu.dulu budak sekolah,sekarang nak jadi budaq U..cmne la lepas ni.kawan2 baru,harap2 member2 baru tu sama 'gile' dengan member sekolah aku.hak3..sama-samalah kita menjadi seorang remaja yang berwawasan.harapan ibu bapa yang kita bawa,pastikan tercapai.impian yang kita tanam,biarlah setinggi bintang di langit.tapi,bersiap sedia takut terjatuh.konklusinya,ingat,niat itu penting.nak belajar,biar niat kerana Allah,barulah kejayaan yang diperoleh dunia dan akhirat..insyaAllah..
Lagu ini,khas buat insan yang bergelar S.A.H.A.B.A.T....................
Ku biar kalam berbicara
Menghurai maksudnya di jiwa
Agar mudah ku mengerti
Segala yang terjadi
Sudah suratan Ilahi

Ku biarkan pena menulis
Meluahkan hasrat di hati
Moga terubat segala
Keresahan di jiwa
Tak pernah ku ingini

Aku telah pun sedaya
Tak melukai hatimu
Mungkin sudah suratan hidupku
Kasih yang lama terjalin
Berderai bagaikan kaca
Oh teman, maafkanlah diriku


Oh Tuhan
Tunjukkan ku jalan
Untuk menempuhi dugaan ini
Teman, maafkan jika ku melukaimu
Moga ikatan ukhwah yang dibina
Ke akhirnya

Aku tidak kan berdaya
Menahan hibanya rasa
Kau pergi meninggalkan diriku
Redhalah apa terjadi
Usahlah kau kesali
Mungkin ada rahmat yang tersembunyi.

2 comments:

ShahminNordin said...

smoga sukses n dpat capai apa yg nak tu...nnti jumpa kat sana..hehex..

MiSz ChOkI2 said...

Amin...tq beb....hahaha...waaaaa,nk g melbourne jgk ea,insyaAllah,kte jmpe sne 2 thn lgi..hahaha:P