Sunday 29 January 2012

MANUSIA VS ILMU~

Assalamualaikum...
syez,dh lme x update blog nie..maybe sibuk dengan hal dunia yang tak pernak nak habis n maybe jgk still ada sikap malas dalam diri ini yang belum terhakis n maybe jgk sebab mood yang x seberapa baik dalam beberapa hari ni...first thing nak beritahu yang semalam lawan netball kat Kompleks Rakan Muda Kemaman..menang ke kalah???ok,nak menang ke kalah???in conclusion,memang x dapat johan or naib johan,tapi num 3 daripada 10 team..sebelum tu,plan lawan kat kampung fikri,tapi disebabkan hujan yang turun x henti2,padang pun dah habis bertakung ngan air semua,so,pindah main atas court kt rakan muda..ok,pertandingan nie sempena majlis perasmian gelanggang futsal yang baru dibuka di fikri n 4 your information,sempat la face to face ngn YB shaberi cheek..ohohoho,beliau yang mari rasmi majlis tu..then,ramai jgk la pegawai2 yang dtg,such as pengarah MCA,pengerusi IKBN kemasek,ketua wanita n so on..dah x ingat la sayangs~then,ade jugak konvoi bagi mengiringi kedatangan YB..tp,kali ni memang lain dari yang lain..kemaman fixie club yang menyertai konvoi tu dan dimaklumkan hampir 300 orang yang terlibat..fuuhhh,kalau tengok memang comey giler la,dalam hujan tapi sanggup redah jer...hahaha...n game ni jgk la fisrt time lawan dari pagi sampai petang main dalam hujan n first time jgk lawan reffri dye lelaki..yang jaga scoreboard pun lelaki yang ala2 perempuan...faham2 je la kan..hahahaha..memang kelakar r tengok,nak2 masa dyeorang berlari ats court n masa bercaka pn,alahaiii,kalah suara kita nie...hahaha..sory,bukan mengumpat,perkongsian cerita...n ref lelaki ni jgk la yang lebih ketat peraturan dye dari perempuan...sabar je la..nasib biak smart...ok,habis cerita game tue...
"I was nothing,but the best for u"..i really like to say like this...overall,i know,mayb saya nie x ade papew pun bagi certain person...but,dalam masa yang sama,saya cuba nak jadi yang terbaik buat awak..thats means,yang terbaik buat parents,family n also my dear friends..saya myb x boleh nak bagi anything yang korang semua minta,tapi saya cuba untuk bagi korang rasa kejayaan manis daripada saya....saya belajar untuk mencintai ilmu..dengan adanya ilmu,hidup ini lebih terjamin..ilmu harus dicari dan xkan habis sampai bila2..tanpa ilmu,kita dipandang serong..betul x???dan tanpa ilmu kita susah nak maju...Kepentingan Ilmujadi,nasihat saya,dan untuk diri saya sendiri juga,tuntutlah ilmu selagi masih berkesempatan..dan untuk junior2 saya,rakan2 yang masih belum habis spm,hargailah masa nada di sekolah sebaik-baiknya kerana selepas ini,kalian tidak akan merasainya lagi...sayangi rakan anda yang ada di sekeliling kerana percaya lah,lps kamu habis persekolahan,susah untuk kalian berkumpul kembali dalam satu masa yang sama...zaman sekolah hanya datang sekali sahaja dalam hidup n hargainya sebaik mungkin...salam sayang n semoga kita sama2 berjaya menggapai kejayaan dunia n akhirat..
p/s:menunggu sinat buat hari esok...

0 comments: