Friday 3 February 2012

SPM?RESULT?REDHA N PASRAH...

Assalamualaikum...
dengan perasaan yang tengah berdebar2,namun kukuatkan hati,bukakan minda umtuk aku terus bernafas...hari keputusan spm diumumkan seperti hari yang tak dapat nak aku gambarkan...hari yang sangat bermakna...mybe all candidates akan mengalami macam2 kejutan,n aku pun..SPM juga dianggap hitam putih masa depan seseorang..errkk,keterlaluan???ohohoho,sound like that,tapi tak dapat dinafikan ada jgk betulnya walaupun sedikit..hakikatnay usaha yang berterusan,sifat yang posotif dan keizinan Allah adalah valid dalam menentukan baik buruk kehidupan seseorang...jadi,aku harus persiapkan diri,terutama dari segi mental...mungkin,aku akan menghadapi kejutan yang manis atau sebaliknya..namun,aku mengharapkan semuanya manis,semanis kurma..
then,lumrah setiap lepasan spm,pasti akan timbul pelbagai persoalan mengenai minat,kecenderungan n bakat....
termasuk aku,sedang mencari konklusi...aku buntu...aku tanam angan2,dan kadang2 aku takut jika aku jatuh..tapi,aku selitkan sedikit kata2 dalam hati,SPM hanya tiket untuk mendapat tempat di universiti...SPM bukan penamat...aku ada aim,walau macam mana sekalipun,aku tetap nak dapat gelaran DR...aku bukan berebut nak jadi DR,tapi tu memang impian aku..kerjaya yang aku impikan..aku tau,susah nak dapat,tapi tak mustahil pun bagi aku...teruskan berdoa...alangkah indahnya jika semua itu bakal menjadi realiti...akan aku usahakan!!!n i really need your support...doakan yang terbaik buatku...aku tidak meletakkan sesuatu atas result aku nanti,aku doakan yang terbaik dan aku yakin apa yang aku dapat,itulah yang terbaik buatku...istiqamah penting dalam sesuatu perkara..ilmu itu penting..insyaAllah,jika diizinkan,aku nak mencapai hingga ke tahap doktor falsafah(PhD)...tujuanku,menjadi seorang penuntut ilmu...mungkin,aku bukan pelajar terbaik,pati aku terus melangkah!masa depanmy future,in my hand...insyaAllah,semoga hari esok akan membawa seribu sinar buatku...ok,nak bgtau jgk kt cni,tadi bke blog sklh aku...trbaca coretan tentang ustaz zul yang bertajuk "majlis jasamu dikenang"...siyez,terhari sgt2,sebak n macam2 lagi...sedih nak bagi dia pindah kat lain..kali terakhir jumpa ustaz masa hari spm,,hujan turun dengan lebatnya,tapi ustaz bwk payung,n payungkan kami smpai ke pintu dewan...terima kasih ustaz!mungkin itu yang terbaik buat ustaz..akhir kata,kenangan,pahit manis bersama ustaz di smkcb xkan dilupakan...

0 comments: