Thursday 2 February 2012

CINTA DAN CITA-CITA~

Assalamualaikum..:P~
ngeee-lme gile rse x update blog nie...btul2 busy beberapa hari ni...
ok,berkonsepkan tajuk kat atas tue,rasa cam teringin jer nak describe dengan lebih mendalam...means,what i think n know something..
ANTARA CITA-CITA & CINTA
mengapa perlu ada yang pertama???mengapa tidak dipilih yang kedua?bukankah mereka sama kepentingannya..antara cinta dan cita2,bukankah kita yang menentukannya?asalkan betul pada caranya..mereka berdua dapat bersama..
tapi,kadang2 kita bertanya pada diri sendiri,adakah cita2 menghalang cinta?ataupun cinta yang melengahkan kita?dalam odesi mencapai kerjaya yang belum tentu kekal selamanya...Memang cinta memakan masa,memang cinta menghabiskan tenaga,tapi apakah erti kerjaya sedangkan diri kehausan cinta???
cinta dan cita2 boleh berjalan bersama..mengiringi hidup yang sementara..nasihat saya,cintailah cita2,citakan cinta anda,PASTI DAPAT SEIRING..
kita dah dewasa..dapat berfikir mana yang lebih penting..kejarlah cita2 dahulu,kemudian disusuli dengan cinta...yang penting,Cinta pada Illahi,kekal selamanya...yang penting,jangan kerana cinta,kita tersasar..guna hati,guna akal....semua nie penting bagi kita....
p/s:menunggu sinar buat hari esok...

0 comments: