Thursday 1 March 2012

CORETAN SEORANG REMAJA~

Assalamualaikum..
tak sampai sebulan je lagi,semuanya bakal berubah...aku akan beralih arah..kehidupanku bukan seperti semalam,atau seperti sekarang..aku bukan lagi seorang budak sekolah n insyaAllah,jika diizinkan aku bakal menjadi seorang mahasiswi kelak..aku tanamkan segunung impian,lantas aku semaikan ia dengan usahaku..tapi,kekadang,aku takut,andai aku terjatuh..tolong,tolong bangunkan aku semula..aku mengharapkan,keputusan yang aku dapat,terbaik antara yang terbaik..cemerlang antara yang cemerlang.aku menggalas tugas sebagai seorang hamba Allah di muka bumi ini,sebagai seorang muslimah n sebagai seorang anak yang solehah..cita-citaku yang ku impikan,amatlah tinggi...namun,aku akan bermula dari bawah..seorang mahasiswi dalam jurusan perubatan,n memilih untuk menjadi seorang doktor bedah dan jika diizinkan menjadi seorang pakar bedah satu hari nanti.aku impikan kerjaya ini..semangatku semakin membara bila aku membaca nukilan blogger2 yang sedang mengikuti bidang ini..mereka menceritakan pengalaman mereka,pahit manis yang mereka hadapi bergelar pelajar perubatan...n aku ingin,biar satu hari nanti,tiba giliran aku pula yang mencoret apa yang aku alami sebagai seorang pelajar perubatan...insyaAllah..KEYAKINAN,kenapa kadang2 aku mudah sekali goyah?kuatkan aku.Aku mengharapkan sinar kebahagiaaan dan kejayaan buatku di hari esok..rakan seperjuanganku,bukan bererti spm tamat,maka perjuangan kita berakhir..siapkan diri kita kerana esok lebih mencabar berbanding semalam..esok,segalanya berubah.dari masa ke semasa,kita sentiasa bergerak.namun,tetapkan iman di dalam diri,agar tidak mudah goyah..eh,jap..sebelum tu,nak bgtau,td gi la lepak2 kt blog batch 94 nie..aewww,terbaca la dia punya cerita y diadaptasi..hehehe..syez,tersentuh sgt2..sedih?xla kot,nk touching je ckit...emosi2..hahaha..tp,btul,sebak...jadi,hanya mampu terdiam n menginsafi diri sejenak...nak baca?baca je la kt cni Faiq Aiman...salam sayang..
p/s:menunggu sinar buat hari esok n pray 4 me to pass my test on 12/3/12..

0 comments: