Thursday 28 June 2012

BUAT RAKAN SEPERJUANGAN

Assalamualaikum..
orang berilmu akan dipandang tinggi.orang berilmu akan diangkat martabatnya.selagi muda,selagi terdaya,selagi mampu,belajar dan terus belajar.10 tahun akan datang,lebih ramai orang cerdik pandai,maka kita akan disisihkan..dengan sijil spm,siapa kita hari esok?
aku bukanlah seorang motivator,tapi ayat2 ini lah yang sering aku ungkapkan buat rakan2.hati aku sedih dan kecewa bila ada di antara mereka yang dah tak nak sambung belajar lepas spm.dengan alasan,result spm teruk.
Aku teringat zaman sekolah,kita sama2 tanam cita2,nak jadi tu,jadi ni..tapi sekarang?xkan lah nak berhenti setengah jalan.aq yang terkilan sebab rakan2 yang dulu sama2 dengan aku dalam spm,kini dah xnak belajar.mana cita2 yang dulu?harapan mak ayah kita belum tunaikan sayang.ayuh,bangun ye.kita jangan pandang ke belakang.sekurang-kurangnya,biarlah ada segulung diploma atau ijazah.
bukan aku pandang rendah pada mereka,tidak sama sekali.cuma,fikirkan nasib kita,nasib keluarga kita pada hari esok.zaman dulu ngn zaman sekarang dah lain.masa depan kita pada hari esok kita yang tentukan.aku harap,kalau ada kawan2ku yang terbaca entry ni,fikir-fikirkan.aku dah nasihatkan kowg.selebihnya,atas diri masing2..akhir kata,aku harap sangat kowg ubah balik fikiran.fikir betul2.ingat cita-cita kita.
Dont compare your life to others,you are with your own way...
p/s:aku sayang kowg semua,selamanya.aku tetap doakan kowg berjaya di luar sana.Amin..

0 comments: