Saturday 7 July 2012

MY SWEET 18..AWESOME!7/7/94

Assalamualaikum...
hari ni,tanggal 7/7/2012..genaplah umur aku 18 tahun.cantikkan tarikh tu.aku nak kongsikan cerita aku sepanjang tarikh 7/7..nak tau ke tak nak,nak citer jgk..ahakz..
7/7/2009,tahun ni aku tinggal di asrama.malamnya aku dianiaya oleh 2 kumpulan yang sangat licik!first,aku dikenakan masa study malam kat dalam kelas 3KRK.aq masih ingat,iqbal sebagai watak utama yang menangis betul2 sebab nak kenakan aku!pelakon tambahan yang lain,of cos budak2 kelas aku dan kelas lain yang aq rapat dengan dyeorg.smpai aq sendiri gelabah dibuatnya.syez,aq x boleh tengok dy nangis sebab kesalahn aku.akhirnya,terkena jgk aq..BANG BANG BOMM!
pada 7/7/2010,aku berada di tingkatan 4.aq jgk menjadi mangsa mereka semua.masa kelas bio,aq pelik.dari pagi,sampai tengah hari,asal mirah langsung tak tegur aq!dah la dye bff aq,sepatutnya dy wish besday aq..nak nangis aq bile susi bgtau yang mirah ada terada dengan aku.aq pnye gelabah,mintak maaf,apa salah aku kat dye..tp,dye wk dert jer..syez,aq pentingkan perasaan kawan aku,kalau aq buat salah,memang aku akan rasa bersalah!last,dalam kelas bio jgk dyeorg suprisekan aku!aq malu gler,dengan mata yang merah gile2,berair,sampai cgu hasan duk sindir2 aku..hahaha..aq terkena dyeorg punya BANG BANG BOMM!
Pada 7/7/2011,tahun ni aku tinggak di asrama jgk..malam tu,aq ada latihan speech choir..balik tu,terus q.tin ajak aku gi surau.dia cakap ada masalah bsr n ada something yang aq perlu tau..bila aq tanya,dia slow2 je jawab.then,dye suh aq pejam mata.aq yang langsung tak terfikir,pejam je lah mata ni.dia suh aku jalan2..pusing2.sampai naik pening aku dibuatnya..then,dy bwk aq kat satu tempat.dye cakap,kawan aku xcident masa ponteng asrama tadi.weh,syez,aq nangis!sebab aq dah larang dia ni kuar,tapi tatap dia degil..aq nangis semahunya..last2,aq bke mata,aq tengok sekarang aku kat depan asrama,dekat pondok menunggu.ada kek,ada pizza,ada air..aq terharu gile..kek tu azri beli kat aq..pizza tu bff2 aq yang beli,air tu dyeorg jgk beli..syez,lagi lah aq nangis.aq x pernah pun impikan parti sebegini,walaupun simple,tapi aq tetap bangga ada kawan macam dyeorg..habis makan2,mulalah aksi baling membaling!habis tudung,baju aku dengan kek!hahaha..masuk bilik,kena mandi tgh2 malam,kena basuh pinggang mangkuk!nasib2..
pada 7/7/2012..malam tu aq nangis.sebab dari pukul 12 am sampai 12.10 am hanya awie sorg je yang first wish bday aq..tepat2 kul 12 dye wish..lps tu barula ada mber2 lain yg wish..aq tertunggu msg dari bff aq yang 4 org lagi..mula2 mirah,pastu nisah,susi,ira..aq ingat dyorg dah x ingat bday aq..nisah lambat wish..tbe2 dy col,aq angkat ngn suara serak2,dya nyanyi lgu hepy bufday dgn roomates dye...aq nangis lagi,terharu,sebak..tak dapat aku nak bayangkan cmne..kemudian barulah ada member2 lain yang wish besday aq..thankz syg..aq x kisah kowg nak wish pukul berapa pun,asal kowg dah ingat besday aq,ad dah hepy gler dh..petang tadi,kuar g bandar ngn moto ramai2..makan kfc!sambut besday la konon..hahaha..thankz guyz..syg kowg..then,aq drop kt secret recipe kjp..beli kek untuk sambut ngn family plk..hepy sgt2..
cuma,aq nak selitkan di sini,brday tahun ni sangat2 berbeza berbanding tahun2 lepas..tapi aq tetap bersyukur masih dipanjangkan umur..
oke la..sambung dengan entri seterusnya..ucapan sempena besday gurl ye..haha..xlarat nak tulis panjang2..hehehe..n setiap kenangan bufday aq,ada gambar2..6t aq upload ye,boleh la kowg tengok sendiri bertapa aq rasa dihargai dan disayangi..okey,kita jumpa di entry yang lain..salam sayang,salam ceria..

0 comments: